Powered By Blogger

fredag 10 september 2010

bilder!

Hej hej! nu ska jag försöka lägga upp lite bilder medan de andra tjejerna är och simmar i Victoria park. Där finns mängder av olika sportaktiviteter som tennisbana, rugbyplan, bool, och pool. I veckan var jag (annica) och julia ute och sprang där..men det var väldigt varmt, trots att klockan var 20.00



Vi var på en ljusshow på strandpromenaden i Kawloon. varje kväll kl 20.00 spelar dom musik som går i takt till ljusshowen. Var riktigt häftigt att se de olika byggnaderna på andra sidan vattnet blinka och lysa.


Såhär söta var vi då! Efteråt skulle vi nämligen till en topp-bar på Penisula hotel

Vid långbordet satt vi tillsammans med ett gäng svenskar.

Här är en lite närmre bild på gänget! Johanna ser glad ut
Jag trodde jag fick det bästa rummet med den största sängen (rummet till vänster) men det visade sig ju vara djur där i. Johanna bor numera i det högra rummet. (inga djur där än så länge) och Julia och jag bor i vardagsrummet. Den äckliga sängen står nämligen kvar i rummet till vänster. Dock är madrassen borttagen.

Ett litet vattenläckage inträffade då Julia glömde att skruva åt korken på vår 5 liters vattendunk. Köket ser ni till vänster. På ytterdörren hänger våra strandhandukar.

Vår toalett är nästan lika fräsch som denna på Penisula Hotel, fast utan toalett-ladyn som hjälpte till. hihi

Eftersom kina-maten inte är speciellt ätbar och vi ibland tröttnar på knäcke med ägg och kavjar, äter vi thai-mat. God men stark!



Här är vi ute i ett av de stora shoppingcentrum.
  



Här vi på stranden. Stanley beach! 33grader i luften och säkert 29 i vattnet.

Johanna och Julia utanför en mycket hög byggnad,.


Vill man ha färsk fisk kan man alltid inhandla den här.  Nästan som Fiskekyrkan i Göteborg!

Här äter vi brunch med klasskompisarna! Här serverades bla ko-mage, ankfötter och annan delikatess.


Nu riskerar jag inte att allt försvinner så jag publicerar! 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar