Powered By Blogger

onsdag 29 september 2010

Längesen igen..

Hej Hej igen. Nu var det längesen vi uppdaterade igen, men det ska bli ändring!
Veckan som varit har gått väldigt snabbt, precis som alla de  tidigare veckorna. Vädret har varit växlande, men fortfarande väldigt varmt..vilket är underbart skönt. I torsdags var det chinese Mid-Autumn Festival, vilket innebar att vi var lediga från skolan. Annica och Julia tog sig upp till The Peak och gick en vandringsled på ca 1 timme. Magiskt utsikt.. Jag däremot, låg hemma med en väldigt orolig mage. Men nu är allt bra igen. =)
Fredagen bestod av en heldag i skolan som starade med families in health and illness och fortsatte på eftermiddagen med management and leadership. Kvällen tillbringade vi i SoHo där vi åt en härlig taco middag på ett mysigt litet ställe.

lördagagen startades med en härlig födelsedagsfrukost för Annica som vi hade ordnat eftersom det var hennes alldeles speciella dag, inget annat än hennes födelsedag. =) Därefter tog vi oss tillsammans med några andra studenter som vi har träffat här i hongkong till kina, nämligen Shenzen. Vi tog oss dit genom tunnelbana som endast tog 40minuter. Super smidigt verkligen. Väl i Shenzen checkade vi in på ett femstjärnigt hotell. Vi hade bokat en Suit, så något annat än nöjd var vi inte. Därefter så tog vi oss vidare till ett jättestort shoppingcenter. Fem eller sex våningar med fullt av små butiker. Allt var av kopior men lite fynd gjorde vi, bla lite väskor, skor, plånböcker etc.  På kvällen firade vi annica igen och njöt av poolen på hotellet.
Söndagen bestod av spa!. Det var ett enormt spa med 5våningar. Massa olika behandlingar till mkt bra priser. Vi unnades oss massage i 1.5timmar för endast 200kr.

Sammanfattningsvis kan man säga att helgen var mycket lyckad. Hur härlig helg som helst!

Början på denna vecka har varit jättebra. Vädret har varit kanon! Igår (tisdag) låg vi på stranden hela dagen. Vi testade en ny strand, denna gång blev de the south bay! Så nu har vi testat alla olika stränder på hela hongkong ön. Att vi gillar sol och bad är det iallafall ingen tvekan om.

Idag är det onsdag och vi har varit i skolan hela dagen. Betat av ett arbete som ska lämnas in samt haft lektion i Chinese medicin. Nu lite senare ikväll ska vi ta oss till Victoria Park och simma lite. Perfekt park att simma, springa eller promenera i.

I morgon kommer vår härliga vän helené till hongkong och besöker oss. Det ska bli underbara dagar tillsammans med henne. Vi ska försöka hinna visa henne allt vi kan här i hongkong. Finns så mycket att uppleva och se. Vi stormtrivs verkligen.

Ha det så himla sålänge så ska vi snart dela med oss av fler gobitar.

Kramar Johanna

Nedan kommer lite bilder!

Bergbana upp till Viktoria Peak!

Utsikt från Viktoria Peak!

Det var väldigt grönt och det kändes nästan som att gå genom en djungel! ( Julia i träningskläder)

Julia leker lite med långa rötter

En nyvaken Annica med födelsedagsblommor i famnen!

Vid poolen på hotellet

Gullig servitör på hotellet
Köpcentrumet som var packat med småbutiker och försäljare.